Dün gazete sayfalarında gezinirken bir habere denk geldim. Öncelikle sizi şuraya alarak haberi göstereyim. İlk başta oldukca komik geldi haber. İnsan cehaletinin farklı boyutları olarak yorumladım. Hatta bir arkadaşla geyiğini yaparken “tarım için büyük bir yenilik olabilir” yorumunu yaptım. Hem nasıl olmasın ki? Topraksız ve sulamasız (kısmen) bir ortamda patates yetiştirmek, özellikle insan nufüsunun artış hızı düşünüldüğünde gerçekten önemli bir yenilik gibi gelmişti. Şöyle düşünün, öncelikle elimizde ne var? Doğum kontrol yöntemi olarak vajinaya yerleştirilmiş bir patates, kadın üreme organı ve patatesin yerleştirme nedenini düşünürsek muhtemel sperm katkısı. Sizce bu birleşimden dünyaya gelecek olan yeni ŞEY nasıl görünürdü? Tam o sırada çok büyük bir aydınlanma yaşadım ve bir anda uzaklara gittim.

Dünya üzerinde en çok bilinen fantastik film serisini ve bu seride yer alan ve kendi ırkının tek mensubu olan yaratığı düşünün. Patates asimetrisi ve insan uzuvlarının birleşimi olan bu yaratığı hatırlayanlarınız mutlaka vardır, tam olarak çıkartamadım ne saçmalıyorsun diyenlerinizi hemen şuraya alayım. (Ki eğer bu tezim doğru çıkarsa o klorofil fazlası arkadaşın nereden geldiğini anlamış olacağız. yanlış doğum kontrolü sonrasında galaksiye gelip seçilmiş’i karanlığa iten olarak anılmalıdır.)

Doğru tahmin edenlere tebrik, yanlış tahmin edenlere teselli, siktir git diyenlere eyvallah diyerek devam ediyorum.

Her ne kadar seride Yoda’yı hiç sevmesemde (sonuna kadar Anakin’ciyim. ve evet Padme ve dolayısıyla Natalie Portman için bende galaksiyi yakardım.) her evde bakabileceğiniz yoda’lar yetiştirmenin sizlerin olduğunu bilmek muhteşem birşey değil mi? Hizmetçi olarak kullanılabilir, force sayesinde enerji tasarrufu sağlanır ve hatta yeteri sayıda olurlarsa belki Güç’e denge bile getirebilirler. (not: darbecilikten yargılanmadıklarını varsayıyorum.)

Şimdi buradaki önemli noktalar:

1 – Mevzu bahis olan patates soyulup, parçalanarak mı koyuldu, yoksa bir bütün olarak mı?

2- Ne kadar süre orada kaldı?

Bu parametreleri düşünerek her eve bir Yoda kampanyası bile başlatabiliriz. Hatta sadece Yoda ile de sınırlandırmamak gerek, patates yerine havuç kullanılarak pekala bir Bilal elde edilebilir. (hem kanımca orjinali düşünüldüğünde daha kötü olma ihtimali yok.) Veya ne bileyim bir salatalık kullanarak Michael Bay üretebilirsiniz (seni bulacam götoğlanı!). Tek kaygım, bu ülke insanlarının genetiğini düşündüğümde ortaya Jar Jar Binks kalitesinde canlılar çıkması ki her deneyin bir riski vardır.

Deneyi gerçekleştirmeyi düşünen arkadaşlardan sonuçları paylaşmalarını rica ediyor ve sırlarının benimle güvende olacağını belirtmek istiyorum.

 

May the force be with you