Yatmadan önce günün yorgunluğunu atmak için ne yapılabilir? Kendinize bir bardak kahve koyun, büyükce bir bardak olsun ama. Mesela ben bir kupa türk kahvesi hazırladım ve aşağıda paylaşacağım Miyazaki röportajını okumaya başladım. O kadar keyifliydi ki, satırlar ilerledikce kahveden bir yudum daha aldım, sonra bir yudum daha inanılmaz lezzetli geldi. Kahve bitti, yazı bitmedi. Yazı bitti keyfi damağımda kaldı…

Özellikle şu iki cümle o kadar yakın geldi ki

“geçmişin önümüzde gittiğini, geleceğin ise arkamızda kaldığını”

“Ne zaman politikacıların açıklamaları tartışılır hale gelse, hemen yan çiziyorlar ve aslında öyle demek istemediklerini söylüyorlar. Üst düzey hükumet yetkililerinin ve politikacıların tarihsel bilinçlerinin ve bütünlüklü düşünceleri olmadığı görsem dehşete kapılıyorum. Düşünce yoksunu kişiler, Anayasa’yı değiştirmemelidir. Konu hakkında detaylı bir çalışma yapmaksızın, spontan düşüncelerle ya da yüzeysel şeyler söyleyen insanları dinleyerek politika belirliyorlar.”

“Eğer bir savaş başlarsa, Anayasa’yı değiştirip değiştirmeyeceğimizi düşünebiliriz ama şu an öz savunmaya yoğunlaşmalıyız. İlk başlarda geriye düşebiliriz, ancak savaşın başlamasına sebep olmamalı, gereksiz bir düzeyde kendimizi savunmamalıyız. Bu ülkenin halkı, dünya siyasetine aşina olmadığı için, kolayca yanlış yönlendirilebilir. ”

 

Neyse, en iyisi uzatmadan linki vermek sanırım🙂 afiyet olsun…