Malum, bahar geldi deniliyor. Miting arası Nevruz kutlamaları ile geçti (hoş esas gündem internet yasaklarıydı ya, neyse…) hafta.

Baharın gelişi tarih boyunca farklı şekillerde sunulmuş:  Yok Demirci Kawa, yok Hades’in karısı Persephone‘u anasının yanına postalayıp bekar hayatı yaşaması, yok Adonis‘in tanrıçalar arasında seks kölesi olması, yok İmre‘nin uçma denemeleri sırasında yer çekimine yenik düşmesiyle sırayla havaya, suya, toprağa düşmesi (gereksiz not1: ateşe neden düşmemiş merak ettim bak,neyse…) filan falan (gereksiz not2:Egemen’ciğim böyle farklı dinlerden bahsettim ama olur da googledığın zaman bu sayfaya yönlendirilirsin filan yanlış din bilgisi paylaşıp rezil olma şekerim.) açıkcası ben bu konuda böyle efsaneler üzerinden yola çıkmam. Muhtemelen Capon’luktan gelen, veriler üzerinden yürüme gibi bir huyum vardır. Benim için Bahar’ın gelişi kahvenin pişme süresi ile belli olur arkadaş. Şimdi ne alaka diyeceksiniz (aslında muhtemelen banane dersiniz ama burada biraz kendimi kandırasım geldi) şöyle ki : bildiğiniz gibi kupayla kahve içen bir metabolizmayım. Ancak cezve başında zaman geçirmekten inanılmaz sıkıldığım fakat başında durmazsam da taşma ihtimali olduğundan senelerimi verdiğim gözlem ve deneylerin sonucunda kendimce şöyle bir sistem geliştirdim: cezveyi ocağa koyduktan sonra hızlıca bir şarkı açılır ve bu şarkının süresi bittiğinde kahve başına dönülerek hazır olmak üzere olan kahveye hamle yapılır.  Efendim burada kilit nokta: yaz aylarında kahve içtiğim fincan boyutunda, kısık ateşte pişirilen bir kahve 4 dk’da, kış aylarında ise 5 buçuk dakikada hazır oluyor. Mevsimler arası geçişlerde işte buradaki dakikalara bağlı kalarak şarkı seçimlerini yapar ve kahvemi böyle pişiririm,true story. Bugün yapmış olduğum kahvede 5  dakikalık bir şarkıdan sonra gittiğim mutfakta kahvenin tam olarak piştiğini farkettim. Capon takvimine göre hiç kusura bakmayın mevsim hala kıştır. Bahar için yaklaşık bir 15 saniyelik bir süre gerekmekte olup, erken kutlama yapan arkadaşlara doğru tarih geldiğinde gerekli duyurunun tarafımdan yapılacağını bildirmekten memnuniyet duyarım. Şort ve kısa etek içinde acele etmeyin derim, 4 dakika 30. saniyeye indik mi ilgili kıyafetleri dolaplarda ön kısımlara çıkartabilirsiniz. Ama öncesinde aman giyip dötünüzü dondurmayın derim.

Zamanınızı çaldığım için fazla küfretmeyeceğinizi umarak goygoyu tadında bırakıyor hepinize iyi, mutlu bir hafta diliyorum. Söz sende Egemen.