Ne desem, nereden başlasam bilemiyorum… Sevdiğim, bana iyi gelen, rahatlatan şarkılar hep sert parçalar oldu. Ne bileyim ne kadar sinirli yada öfkeli olursam olayım bisikletimin üzerindeyken dinlediğim Sahtiyan’ın LaLaLa’sı benzeri parçalar hep öfkemi aldı götürdü. Hoş Nafile albümünün bir çoğu (Adım Evliya, Paranoya, Kaçamazsın vs gibi diss parçalar) böyle rahatlatıyor. -Ve evet Sagopa’ya küfretmeyi seviyorum. Hep kendi öfkemden daha büyük bir öfke içeren parçalarla sakinleştim. Son dönümde Saian – Feleğin  Çemberine 40 Kurşun çok iyi iş görüyordu… Vita’yala yutupta amaçsızca gezinirken tesadüf eseri denk geldi bu güzel parça. İlk dinlediğimde “ne kadar da güzel” diye geçirdim içimden, sonra tekrar dinledim başka bir yere gittim, sonra tekrar, tekrar ve tekrar… Her dinleyişimde farklı bir seyahate çıkıyordum sanki. Barış’ımın vakti zamanında “bu şarkıları dinleyip hayal ettiğim yerde olmayı seviyorum” sözü geldi aklıma. Tam olarak böyle hissettirdi. Belki bu aralar ruhumun çok dingin olduğundan bu kadar pozitif etki yaptı, bilemiyorum ama bazen bembeyaz bulutların arasında, bazen de dalgasız bir gölün üzerinde hissiyatı yaşattırdı. Hatta çok daha fazlasını. Son bir haftada kaç kez dinledim gerçekten bilmiyorum ama durmadan başa alıp tekrar dinleme sayısını tahmin etmeye çalış derseniz kaset olsaydı, geri sarmaktan çoktan bozulmuştu derim.

Neyse sözü gereksiz uzatmayaraktan direk parçayı paylaşmalı sanırsam:

Do you remember love
Love from a tormented heart
Not fleeting, as with music at night
But an eternal love
Now tainted
Now tainted
Go now and reclaim it
Go now and love

Recall the times
when you were happy.
Recall the times
when you laughed.

Life is wonderful
Do you have faith in it?
Turn your face to life,
To eternal joy.

What happened to those days?
What happened to those nights?
Do you remember
How you turned to grief? Do you remember
How you turned to sorrow?
Is the blame mine or ours?

Our feelings grew faint
What caused our grief and fighting?
Can there be beauty in life?
If you seek it out.
Can there be happiness in life?
Let’s seek it.