Giant.Killing.full.246688Uzun zamandır yeni bir animeye başlamıyordum, hatta elimde yarım kalmış beklettiklerim bile kenarda duruyordu. Dün gece daha önce izlerim diye indirdiğim animeler arasından yatmadan önce izlemelik kontenjanından hayatıma girdi Giant Killing. Hani bazen ilk gördüğün anda dikkatini çeken ufacık bir detay (ki başkaları için çoğu zaman anlamsızdır) senin ilgini çeker, yakınlık duyarsın,hatta farkettirmeden seni bağlar ya, işte öyle bir bağ oluştu aramızda.

Anime kariyerinin altın çağında yıldızı olduğu takım olan East Tokyo United’ı (ETU) bırakarak ingiltere yollarına düşen Takeshi Tatsumi’nin, ayrıldıktan sonra çöküş yaşayan, bütün iyi oyuncularını kaybeden hatta bir ara alt lige bile düşmüş olan takımına tekrar ivme kazandırmak için teknik direktör olarak dönmesini konu alıyor.  Beni bu animeye bağlayan o ufacık detay ise Tatsumi’nin futbolculuk döneminde giymiş olduğu formanın numarası. Evet doğru tahmin: “7”. Tam o anda, daha ilk bölümün başlarında ısındım animeye ve büyük bir merak ve ilgiyle izlemeye devam ettim. Henüz bitirmemiş olsamda (sadece 26 bölüm olduğu için fazla uzun sürmeyecektir) benim için gerçekten keyif verici yapımlar arasına daha şimdiden girdiğini söyleyebilirim.

GIANT-KILLING-01-Large-19-459x258

Fantastik unsurlar barındıran animelerden keyif alırım genelde ancak Giant Killing, Monster ile birlikte bir animenin fantastik öge içermesede çok başarılı olabileceğinin kanıtı olarak karşıma çıktılar. Hem futbolu, hem animeyi seven birisi olarak bu yapım gerçekten tam bana göre.

Top dediğin şey asla pes etmeyen kişilerinayaklarına yuvarlanıp durur.

Yapımın çekici tarafı ise oldukca gerçekci bir temel üzerine oturtulması. Taraftarların Tatsumi’yi (takımı bıraktığı için) istememesi, Tatsumi’nin takımdaki durumu görmek, hatta bir hareketlenmeTakeshi_Tatsumi yaratmak için içeride ufak kargaşalar çıkartması, oyuncuları önce karşısına alıp, verdikleri tepkileri ölçmesi. Kendilerini geliştirmeleri için bakış açılarını değiştirme şekli, değişik oyuncu psikolojileri, oyuncu – oyuncu ve oyuncu – teknik direktör arasında yaşanan ego savaşları, mental gücün futboldaki önemi, hepsini içinde barındırıyor bu anime. Sizde benim gibi futbol ve anime sevenlerdenseniz bu yapımı size kesinlikle tavsiye ederim.

Not: Seri bittikten sonra (eğer gerekirse) yazıyı tekrar güncellemeyi düşünüyorum.

Ve bitti.🙂 gerçekten keyifli bir seri olmuş, kötü tarafı ise birden bire bitirilmiş izlenimi veriyor. Çok daha uzun olabilecek bir seri için çok hızlı bir son olmuş. Hala tavsiye edilir tabi🙂