Sabahın beşinde, henüz uykumun ikinci saatinde sebebsiz yere hortladım. Hortladım diyorum benimki gibi kısık gözlere sahip birinin o kadar açık gözlerle bakmasının başka bir tarifi olamaz! Ne yapıcam, ne edicem diye düşünürken önce bir su içeyim dedim sonra defrag yaptığım pc’yi kontrol edeyim, twittera bakayım derken hadi bir şarkı dinleyeyim dedim. Klavyede bilinçli olmadan en sevdiğim animenin (fullmetal alchemist) soundtracklerinden “bratja” yı (again hareketli olduğu için bu belki mayıştırır demiştim) aratırken buldum kendimi, işte film tam o sırada koptu…

Söz konusu fma olduğunda bu başyapıt beni hep başka başka diyarlara götürüyor.  Önce sabahın o sessizliğinde düşük sesle dinledim (hatta dayanamayıp facebookta paylaştım) sonra arka planda kısık sesle tekrar açıp yatağıma döndüm, bir kere daha dinlemek uyutacakmış gibi sanki (işte o son seferi dinlemeyecektim!). O an çok farklı düşüncelere daldım. Bütün seri gözümün önünden geçti sanki, yapılan hatalar (-we make a mistake, and we lost everything -what is supposed that we’ll do now? -accept it… and live on this way? -no… we’ll recover all that we lost) , uğranılan ihanetler, bağlılık, dostluk, yedi ölümcül günahtan (kibir, açgözlülük, şehvet, kıskançlık, oburluk, öfke, tembellik) kendini arındırıp insanlardan üstün olduğunu düşünen hatta tanrıya kafa tutan bir zavallı! geldi gözümün önüne… ve en sonunda pek tabi “İçi wa Zen, Zen wa İçi” yani “Bir Bütündür, Bütün Birdir”. 

Ed ve diğer karakterlerin yaptıkları teker teker gözümün önünden geçiyordu, Ed’in son sahnelerde yaptığı konuşmalar ve öncesi… Bir alıntı yapacak olursam

Ben “Dünya” dediğiniz şeyim.

Veya “Evren”

Veya “Tanrı”

Veya “Gerçek”

Veya “Her şey”

Veya “Bir”

Ve ben “senim”.

Evren o’nu çözdüğümüzü düşündüğümüz anda bize bir mesaj yollayıp haddimizi bildiriyor. Bu yüzden bizim bedenimiz toprak olup o’na katılırken, o sonsuza kadar varlığını devam ettiriyor. Ortalama bir insan ömrüyle, hatta bu ömrün daha ilk dönemlerinde (gençlik sonu, yetişkinlik başı) başlangıçtan bugüne kadar yaşamış bütün canlıların, olmuş olan olayların tecrübesini barındıran evrene kafa tutmak tam insana göre bir davranış değil mi ama?

Gerçeğin görevi sizleri çaresizlikle tanıştırmaktır bu sayede kendini beğenmiş biri haline gelmezsiniz

bu arada şarkının yukarıda verdiğim linki dışında aşağıdaki versiyonunu dinlemenizi tavsiye derim. Sabah sabah beni benden aldı, gözlerim seriyi izlediğim zamanki gibi doldu. Hem canlı kayıt hemde altyazıları mevcut. Pazar gününe çok farklı başladım, sanırım uykum kaçınca böyle oluyor🙂 ayrıca şarkının sözlerine ulaşmak isterseniz http://www.eksisozluk.com/show.asp?id=4153061